تبلیغات
=سایت تخصصی معماری=معمارها

جستجو

در این سایت
در كل اینترنت

جستجوی عناوین در سایت

 

زبان های دیگر سایت

ترجمه به زبان انگلیسی ترجمه به زبان عربی ترجمه به زبان چینی ترجمه به زبان چکی ترجمه به زبان آلمانی ترجمه به زبان هندی ترجمه به زبان ژاپنی ترجمه به زبان روسی ترجمه به زبان اسپانیایی ترجمه به زبان ترکی

::آدرسهای دیگر::WWW.MEMARHA.IR___:::___WWW.MEMARHA.TK___:::___WWW.MEMARHA.SUB.IR::آدرسهای دیگر::

باسلام به سایت تخصصی معمارها خوش آمدید.

امیدواریم در این سایت به مطالب مورد نظر خود دست بیابید.لطفا در نظرسنجی سایت شرکت کنید و نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بفرستید

با تشکر مدیر سایت

 

هر موقعیت جدید، مستلزم یک معماری جدید است.  ژان نوول

“معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می­گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می­شوید، تا اینکه کم­کم در این رشته راه می­افتید.”  تام مین

“مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود که می‎تواند مکمل اندیشه  و راهگشای معماری باشد.”  ماریو بوتا

“من زمانی که روی حل یک مسأله کار می­کنم، هرگز در مورد زیبایی راه‎حل آن فکر نمی­کنم. من تنها به این می‎اندیشم که چگونه مسأله را حل کنم. اما بعد از حل مسأله،اگر راه­حل بدست ‎آمده زیبا نباشد، می فهمم که این راه حل اشتباه است.”  ریچارد باکمینستر فولر

“مسابقات معماری خوب نیستند،چون برای مسابقه باید سریع کار کرد. البته باید در مسابقه شرکت کنید تا بتوانید کار بگیرید، اما برای بسط و تفصیل طرح معماری، این بهترین راه نیست.”   برنارد چومی

“من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.”   لوکوربوزیه

من از تعطیلات متنفرم. اگرشمامیتوانید ساختمانهایی را بسازید، چرا بایددر کنار دریا بنشینید؟ فیلیپ جانسون

“خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل می­گردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان می­شود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبان­های دیگر قادر به ابراز آن هستند.”  تادائو آندو

“هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست می یابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمه های زاینده و مهم الهام هستند. ” سانتیاگو کالاتراوا

“من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها می­کنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش می­برد و آنها هم به آنچه که می­خواهند، می­رسند و از کار احساس رضایت می­کنند. این روند باعث می­شود آنها بدانند که شما مسائل آنها را می­شنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم می­آورد.” فرانک گری

“مدرنیست‎ها مدعی هستند كه مدینه فاضله را باید در آینده جستجو كرد، پست‎مدرنیست‎ها نیز به دنبال این مدینه فاضله در گذشته هستند؛ ولی به اعتقاد من، معماری امروز باید این مدینه فاضله را در شرایط امروز پیدا كند؛ معماری امروز ما باید منعكس‎كننده شرایط ذهنی و زیستی جامعه امروز ما باشد.” پیترآیزنمن

“ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می­سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.”  ریچارد راجرز

“پروژه؛ یعنی شالوده دادن به یک فرم، درون یک نظم.”  لویی کان

“معماری ارگانیک نمیتواند نام شیوه ای خاص در معماری باشد، چرا که معماری نیز مانند زندگی ناچار است در حوزه ارگان های موجود جلوه کند و اصولاً زندگی ارگانیک به معماری ارگانیک نیازمند است.”  آلوار آلتو

“معماری فعالیتی صرفاً در جهت پاسخگویی به نیازهای کارفرماها نیست، بلکه معماری فعالیتی است که تولید دانش می کند.”  رم کولهاس

“فضا را فراموش كنید ، همچنین سازه و اینگونه حرفها را ، دنبال ارتباط ، تمثیل و تصویر سازی مفهومی باشید .”  رابرت ونتوری

“معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام می‎دهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه می‎کند . . . روحی که سبک نمی‎شناسد، تکنیک نمی‎شناسد، متد نمی‎شناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش می‎باشد.”  لویی کان

“آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه ‎ای از معماری می‎ باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می‎ کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمان‎هایی را در برمی ‎گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی‎ شناسانه طراحی شده ‎اند.”  سرنیکولاس پوزنر

“اینکه معماری در لحظه‎ای از خلاقیت بوجود می‎آید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواسته‎هایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالی‎تر‎ از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته می‎شود و آماده می‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎ بخشند.”  لوکوربوزیه

“زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است .”  آدولف لوس

“معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانه‎شان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور می‎کردند، می‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد.”   اتین لویی بوله

“معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.”  ویلیام موریس

“تعریف درست معماری بطوریکه آن را از یک مجسمه متمایز کند، عبارت است از هنر طراحی مجسمه برای یک مکان خاص و جانمایی آن در آنجا بر اساس مناسب‎ترین اصول ساختمان.” جان راسکین

“وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیرها غافل می­مانیم، فرهنگ و شیوه­های قومی هر لحظه تغییر می­کند پس روش ساختارگراها نمی­تواند صحیح باشد و یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی­کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر بیننده و یا هرکس که آن متن را قرائت کند، می­تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد.”  ژاک دریدا

==========================================================

تام مین :

چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود

“معماری یک ورزش در مسافت طولانی است. شما فکرتان را بر روی آن می­گذارید و ۳۰ سال با آن همراه می­شوید، تا اینکه کم­کم در این رشته راه می­افتید.”

**

ماریو بوتا  :

“مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود که می‎تواند مکمل اندیشه  و راهگشای معماری باشد.”

**

ریچارد باکمینستر فولر :

“من زمانی که روی حل یک مسأله کار می­کنم، هرگز در مورد زیبایی راه‎حل آن فکر نمی­کنم. من تنها به این می‎اندیشم که چگونه مسأله را حل کنم. اما بعد از حل مسأله،اگر راه­حل بدست ‎آمده زیبا نباشد، می فهمم که این راه حل اشتباه است.”  

**

ژان نوول :

" معمارانی كه حرف بیشتری برای گفتن دارند معمارانی هستند كه واقعاً  میسازند. " 

**

پیتر آیزنمن :

" چارلز جنكز ظرفیت خاصی برای پیشگویی آنچه در معماری اتفاق خواهد افتاد دارد . او با معماری بعد از مدرن به دنبال گذشته بود ولی با كتاب معماری پرش كیهانی خود برای اولین بار رو به آینده دارد . "

**

پیتر آیزنمن :

: حقایق علمی بهانه ای برای معماری هستند نه توجیهی برای آن . "

**

بهرام شیر دل :

" معماران هم مثل اهل حرفه های دیگر در یك مقطع زمانی پی می برند . كه شرایط جهان دارد تغییر می كند و كار حرفه ای آنها وقتی ارزش دارد كه در شرایط جدید بتواند نقشی ایفا كند . "

**

هوشنگ سیحون :

" کلام آخر من ایران است . "

**

پاتریك ناتگنز :

" معماری علاوه بر زیبایی با كارایی نیز سرو كار دارد یعنی علاوه بر بیان شخصی با تامین نیاز دیگران نیز درگیر است . "

**

بن فارمر :

" معماری هنری است كه نمی تواند از بافت پیرامون طبیعی و مصنوع جدا باشد . اگر قرار است مفاهیم معماری را درك كنیم تبح فنی نیازیست اساسی . معماری خوب نیازمند كارفرمای خوب است ."

**

هنری لنارد / سوزان كروهست لنارد :

" فضاهای شهری نیازمند بیان هنری اند . خاطره های ما با مكانهای با هویتی كه در آن تجربه هی ارزشمند  رخ میدهد گره خورده است . فضای شهری در واقع قلب شهر و منشاء زندگی روزمره است ."

**

جرج آنزورنا :

معمار واقعی معماریست برای همه و از جمله فقرا.

**

باری.بی.گرین بی :

از
نظر تاریخی معماری عینی ترین و ماندگارترین نتیجهء آرزوی انسان برای یافتن معنا در این دنیای خاکی بوده است.

**

جی اپیلتون :

رابطه یک بنا با محیط پیرامونش معیار مهمیست که با توجه به آن میتوان شایستگی هنری بنا را ارزیابی کرد.

**

دیتریچ کاربرچت :

وقتی میگوییم شهری زیباست منظور آن زیبایی است که ما از خیابانها و میدانها _یعنی از فضای عمومی_درک میکنیم .بنابراین برای «زیبا» کردن یک شهر باید به اینگونه فضاهای عمومی پرداخت .

**

استیون گروک :

آثار «آلتو» دل مشغولی او را به مکان و راهها نشان میدهد.یعنی عینیت بخشیدن به تجربه ای از حرکت در مکانی از پیش ساخته.

**

چارلز جنکز :

معماری ارگانیک این معماری بر پایه اندیشه نزدیکی بین معماری و محیط زیست شکل گرفته است. این معماری نوعی فناوری الهام گرفته از طبیعت است که الگوهای طبیعی عیناً در آن تکرار می‎شود.

**

شما سنگ، چوب وبتن را به کار میگیرید و با این مصالح خانه ها و محلها را می سازید، این یعنی ساختمان سازی ، کاردانی و مهارت در کار است.

ولی ناگهان شما در قلب من تاثیر می گذارید،به من خوبی میکنید، من خوشحال می شوم و می گویم:" این زیباست" ، این یعنی معماری ،هنر در آن وارد می شود.

"خانه من قابل استفاده است . از شما متشکرم، همانگونه که بایستی از مهندسین راه آهن یا خدمات تلفن متشکر باشم.شما در قلب من تاثیر نگذاشتید.

" ولی فرض می کنیم دیوارها به طرف آسمان سربلند کرده اند به طوری که مرا تحت تاثیر قرارمی دهند ، منظور شما را در می یابم.حالت فکری شما لطیف ، سرد ، زیبا و با شکوه بوده است. این را سنگهایی که به پا داشته اید به من می گویند. شما مرا به ّن مکان جلب می کنید و چشمان من آن را می نگرند. آنها چیزیی را می بینند که نمایشگر یک فکر است. فکری که نه با صدا یا کلام بلکه تنها به وسیله اشکالی که در رابطه معینی با یکدیگر قرار دارند آشکار می شود. این اشکال به گونه ای هستند که در نور به وضوح نمایان می گردند. روابط بین آنها لزوما ربطی به قابل استفاده یا در خور تشبیه بودن را ندارد و آنها آفرینش ریاضی ذهن شما هستند. آنها زبان معماری اند. با استفاده از مصالح خام و شروع از شرایطی که کمابیش متکی بر سودمندی هستند ، شما روابط معینی را به وجود آورده اید که احساسات مرا بر انگیخته است.

این یعنی معماری."

لوکور بوزیه

**

 لوکوربوزیه :

چشمهایی که نمی بینند زیبایی نوین عصر حاضر را.

**

لوکوربوزیه :

 “من ترسیم کردن را به حرف زدن ترجیح میدهم، زیراترسیم کردن سریعتر است و مجال کمتری برای دروغ گفتن باقی میگذارد.”   

**

لوکوربوزیه:

 “اینکه معماری در لحظه‎ای از خلاقیت بوجود می‎آید، یک حقیقت انکارناپذیر است، زمانی که ذهن درگیر چگونگی تضمین استحکام یک ساختمان و نیز تأمین خواسته‎هایی برای آسایش و راحتی است، برای رسیدن به هدفی متعالی‎تر‎ از تأمین نیازهای صرفاً کارکردی برانگیخته می‎شود و آماده می‎گردد تا توانایی‎های شاعرانه‎ای را به معرض نمایش گذارد که ما را برمی‎انگیزانند و به ما لذت و سرور می‎ بخشند.”

  **

میس ون دروهه :

 معماری زمانی آغاز میشود که شما دو آجر را با دقت پیش هم میگذارید.

**

تادائو آندو:

 " خلاقیت حقیقی کل زندگی را شامل میگردد و به وسیله ابزارهایی از شهود بیان میشود که فراسوی منطق و آن چیزی است که زبانهای دیگر قادر به ابراز آن هستند. "

**

سانتیاگو کالاتراوا:

  " هندسه شالوده و مبنای ادراک معماری است. من از طریق هندسه به اثر خود دست مییابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمههای زاینده و مهم الهام هستند. "

**

فرانک گری:

     " من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها میکنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش میبرد و آنها هم به آنچه که میخواهند، میرسند و از کار احساس رضایت میکنند. این روند باعث میشود آنها بدانند که شما مسائل آنها را میشنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم میآورد . "

**

لوئیجی اسنوزی:

" زیر بار مسئولیت شانه خالی نکن ،خودت را با فرم درگیر کن.در فرم است که تو انسان را باز خواهی یافت. "

**

آلبرتو پرز گومس :

" حتی دیدگاه ریاضیدانی چون مندلبروت از معماری همانند دیدگاه پرنس چارلز تقلیدی کهنه است.

میس ونده رو :هیچ کس نمیتواند هر صبح دوشنبه یک سبک معماری جدید اختیار کند."

**

میس ونده رو :

" ترجیح میدهم خوب باشم تا جالب توجه."

**

ژان نوول :

 " هر موقعیت جدید، مستلزم یک معماری جدید است. "  

**

 برنارد چومی :

 “مسابقات معماری خوب نیستند،چون برای مسابقه باید سریع کار کرد. البته باید در مسابقه شرکت کنید تا بتوانید کار بگیرید، اما برای بسط و تفصیل طرح معماری، این بهترین راه نیست.”  

**

فیلیپ جانسون :

 " من از تعطیلات متنفرم. اگرشمامیتوانید ساختمانهایی را بسازید، چرا بایددر کنار دریا بنشینید؟ " 

**

 پیترآیزنمن:

 مدرنیست‎ها مدعی هستند که مدینه فاضله را باید در آینده جستجو کرد، پست‎مدرنیست‎ها نیز به دنبال این مدینه فاضله در گذشته هستند؛ ولی به اعتقاد من، معماری امروز باید این مدینه فاضله را در شرایط امروز پیدا کند؛ معماری امروز ما باید منعکس‎کننده شرایط ذهنی و زیستی جامعه امروز ما باشد.”

**

ریچارد راجرز:

 "ساختمان ها صرفاً کالا نیستند. آنها مانند پرده ای پشت صحنه زندگی ما را در شهر می­سازند. معماری هنر شکل دادن به آن چیزی است که ما مرتباً در آن به نمایش میپردازیم، چرا که به خلق محیطی میپردازد که تمامی جزئیات روزانه زندگی ما در آن اتفاق می افتد.”  

**

لویی کان:

" پروژه؛ یعنی شالوده دادن به یک فرم، درون یک نظم.” 

**

لویی کان:

 “معماری وجود خارجی ندارد. تنها اثر معماری است که وجود دارد. معماری در ذهن موجود است. شخصی که یک کار معماری انجام میدهد، در حقیقت آن را به روح معماری عرضه میکند . . . روحی که سبک نمیشناسد، تکنیک نمیشناسد، متد نمیشناسد و تنها منتظر آن است که خود را به معرض نمایش بگذارد. بدین ترتیب معماری تجسم واقعیات غیر قابل سنجش میباشد.”  

 **

 آلوار آلتو:

 “معماری ارگانیک نمیتواند نام شیوه ای خاص در معماری باشد، چرا که معماری نیز مانند زندگی ناچار است در حوزه ارگان های موجود جلوه کند و اصولاً زندگی ارگانیک به معماری ارگانیک نیازمند است.”

**

رم کولهاس:

 “معماری فعالیتی صرفاً در جهت پاسخگویی به نیازهای کارفرماها نیست، بلکه معماری فعالیتی است که تولید دانش می کند.”  

 **

رابرت ونتوری:

 “فضا را فراموش کنید ، همچنین سازه و اینگونه حرفها را ، دنبال ارتباط ، تمثیل و تصویر سازی مفهومی باشید .”  

**

سرنیکولاس پوزنر:

آلونک چتری دوچرخه یک ساختمان است و کلیسای لینکلن (Lincoln Cathedral) نمونه ‎ای از معماری می‎ باشد. تقریباً هر چیزی که فضا را به میزان کافی برای انسان محصور می‎ کند تا آدمی به درون آن نقل مکان کند، یک ساختمان است. اصطلاح معماری تنها ساختمان‎هایی را در برمی ‎گیرد که با هدف برخورداری از جاذبه زیبایی‎ شناسانه طراحی شده ‎اند.” 

**

آدولف لوس :

 “زمانی که ما با یک تپه و توده خاک به طول شش فوت و عرض سه فوت در جنگل روبرو می‎شویم که با استفاده از بیل به شکل یک هرم روی هم انباشته شده است، به فکر فرو می‎رویم و چیزی در درون ما می‎گوید: اینجا کسی دفن شده است. آن توده خاک معماری است .” 

**

اتین لویی بوله:

 معماری چیست؟ آیا من آن را همسو با ویتروویوس به عنوان هنر ساختمان تعریف خواهم کرد؟ نه. این تعریف دارای یک اشکال اساسی است. انسان برای ساختن باید از تصور خود استفاده کند. نیاکان ما کاشانه‎شان را تنها پس از اینکه شکل آن را تصور می‎کردند، می‎ساختند. این فرآورده ذهنی و خلاقیت هست که معماری را تشکیل می‎دهد، اینک ما می‎توانیم آن را به عنوان هنر تولید هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعریف کنیم. بدین ترتیب هنر ساختمان تنها یک هنر ثانوی است که به نظر می‎رسد برای نامیدن بخش علمی معماری مناسب باشد.”  

**

ویلیام موریس:

“معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.”  

 **

جان راسکین:

تعریف درست معماری بطوریکه آن را از یک مجسمه متمایز کند، عبارت است از هنر طراحی مجسمه برای یک مکان خاص و جانمایی آن در آنجا بر اساس مناسب‎ترین اصول ساختمان.”

 **

ژاک دریدا:

وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم از متغیرها غافل می­مانیم، فرهنگ و شیوه­های قومی هر لحظه تغییر می­کند پس روش ساختارگراها نمی­تواند صحیح باشد و یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی­کند، زیرا مولف آن متن حضور ندارد و هر بیننده و یا هرکس که آن متن را قرائت کند، می­تواند دریافتی متفاوت از قصد و هدف مولف داشته باشد.”  

**

ژان نوول:

" هر موقعیت جدید، مستلزم یک معماری جدید است. "

**

ریچارد مه یر:  

" اثر معماری مثل فرزند یک معمار است که معمار تمام آموخته ها و تجربه های خود را در اختیار آن قرارمی دهد. وقتی که اثر معماری ساخته شد دیگر زندگی خاص خودش را دارد و معمار هم آرزو می کند که زندگی خوبی داشته باشد... 

**

گفتگو با رنتسو پیانو: لامپوگنانی و ایوی، ترجمه نسرین دهقانی

معماری چیست؟
" معماری هنری جدا از واقعیت نیست؛ معماری حقیقی، نقاشی حقیقی، شعر حقیقی و موسیقی حقیقی هرگز صرفاً انتزاعی نبوده است. ... معماری در مرز است، مرز بین هنر و مردم‌شناسی، بین جامعه و علم، بین تکنولوژی و تاریخ. ... معماری خیال‌پردازی و سمبولیسم، معناشناسی و هنر روایت‌کردن داستان است. معماری ترکیبی جالب از این چیزهاست و گاهی اوقات انسان‌گرایانه و گاهی اوقات مادی‌گرایانه است. "

**

 فرانک لوئید رایت :

" معمار بایستی یک پیامبر باشد ... یک پیامبر به مفهوم واقعی کلمه ... اگر او قادر نباشد حداقل ده سال جلوتر را ببیند، نمی­توان او را یک معمار نامید. "

 **

فرانك لوئید رایت :

پزشكان بسیار راحت از معماران هستند، چون این فرصت را دارند كه اشتباه خود را دفن كنند.

**

 فیلیپ جانسون :

"معماری ، هنر چگونه صرف كردن فضاست "
."Architecture is the art of how to waste space"
 
**

 میس ونده رو :

هیچ کس نمیتواند هر صبح دوشنبه یک سبک معماری جدید اختیار کند.

**

تادائو آندو :

معماری، ساختن فضا و بالاتر از همه ساختن یک مکان است، که مانند شالوده فضا عمـل می کند.
 
**
تادائو آندو :
معماری باید کاملاً با اطراف هماهنگی داشته باشد

مطالب پیشین

 معماری نئوکلاسیک
  معماری یونان در دوره هلنی
  دیوارهایی از آب+عکس
  ریتم در معماری
  پل دروازه طلایی پرهزینه ترین پل دنیا!!! +عکس
   دانلود كتاب طراحی رستوران ultimate restaurant design
  GOOGle EARTH -معرفی اجزای مختلف و کار با گوگل ارث+لینک دانلود
  20 طرح زیبای پنجره و به صورت فایل اتوکدی ( DWG )
  دانلود تحقیق در مورد تخت سلیمان و سی وسه پل و تکیه امیر چخماغ یزد
  دانلود مجله Daylighting ( نور طبیعی در معماری )
  عکسهایی از عجیب ترین استادیوم های ورزشی
  معرفی پل شیشه ای برفراز گرند کنیون آمریکا+عکس
  عکسهایی از هتلی در قلب اقیانوس هند!
  پارک شطرنج- کالیفرنیا:Chess Park, California- US
  سید هادی میرمیران و آثارش
  رنزو پیانو که بود و آثارش چه بود؟
  پکیج اول ژورنال طراحی داخلی - 50 عکس بسیار زیبا
  کتاب نویفرت فارسی به صورت کامل برای دانلود
  نقشه های یک ویلا بسیار زیبا
  دانلود پروژه بیمارستان
  عکسهایی از استادیوم ورزشی فوتبال 2010 آفریقای جنوبی
  ضوابط و اصول در طراحی استخر
  20نکته برای دکوراسیونی شیک+توضیحات
  دانلود جزوه استاتیک ویژه کنکور کاردانی به کارشناسی عمران
  معرفی چند سایت خارجی برای معماران
  اهمیت معماری داخلی در طراحی بیمارستان ها
  دانلود کتاب معماری : طراحی و مدیریت فرودگاه
  دانلود یک پروژه فاز 2 : ساختمان تجاری مسکونی میدان کتابی
  سه بعدی و متحرک سازی کلیسای 2000 ریچارد میر
  کتابی برای طراحی مسجد و مراکز اسلامی
 

 

  جای بنر شما

نظرسنجی

آمار سایت

- بازدید امروز :
- بازدید دیروز :
- این ماه :
- ماه قبل :
-تعداد کل پست ها :
- بروز رسانی :

- کل بازدید :

كل مطالب:
آخرین بروز رسانی:

آی پی شما:

  

 free counters

 

لینکستان

»  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  »  » ۩۞۩ حرفه و فن۩۞۩
گوگل
» نمایـش همـه ی لینـک هـا